Tuesday, October 09, 2007

Iklan Raya Petronas 2007


Setiap ketibaan 'festive season' maka tidak kurang diantara kita yang akan menunggu buah tangan yang bakal disajikan oleh Petronas yang sememangnya mempunyai reputasi dalam menghasilkan koleksi iklan yang kreatif, bermutu tinggi dan berupaya meninggalkan kesan di hati sanubari.
Syawal bakal menjelma lagi. Maka dikesempatan ini, ingin saya mengucapkan,

    SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI & MAAF ZAHIR BATIN            KEPADA SEMUA


Besto Regardo,
"Burung apa ayah?"..."Burung murai"..."Burung apa ayah?"..."Burung murai,"..."Burung apa ayah?".."Burung apa ayah?"...."Burung apa ayah?"..Kalau aku kecik-kecik dulu tanya soalan berulang kali kat ayah aku, mau kena pelempang Jepun bagus punye hinggap kat muka. Kalau dah besar pulak, ayah aku tanya berulang kali, aku menempelak macam mamat dalam kisah iklan tu...pon aku akan kena pelempang dan di tambah flying kick. Tapi nanti kalau aku dah tua, aku nak test anak aku dengan bertanya soalan yang sama berulang kali macam dalam kisah tu. Kalau anak aku jawab dengan nada yang tension macam mamat tu, aku akan jawab seperti ini, "Itu bukan burung murai...itula burung ngko...kahkahkahkah" sambil pelempang Jepun aku pulak hinggap kat muka anak aku..Moral dari kisah yang dipaparkan dalam iklan tu ialah dari peristiwa sebegitulah maka terciptanya peribahasa "Mulut murai"...Sekian. Cheers everybody...it's Raya time..yeahhhh. Tapi aku kat sini biasalah raya sensorang pasal aku Hans Solo.

以上です。

Labels: , ,

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Selamat hari raya maaf zahir batin.
Moga hidup dikurniakan kejayaan atas usaha pada bulan ramadhan. Amin

Jemput datang ke rumah ;)
omae nihonni iru aidani, itsudemo OK yo!

9:03 am  
Blogger Anuar Fariz Shuaid said...

Ya Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin to you too.

お宅に行きたいだけど、どこに又はだれの家に行けば良いかわからない。

I wonder, who are you Mr.anonymous ?

6:59 pm  

Post a Comment

<< Home